Min 3:e fastedag

Idag är min 3:e fastedag. Jag har precis ätit frukost och känner mig mätt. Under de fastedagar som jag har genomfört så har jag kommit fram till att jag inte ska hoppa över eller äta för lite frukost eftersom det påverkar resten av dagen. Under min 2:a fastedag så åt jag väldigt lite frukost och enbart en mix av sallad innehållande tomat, sallad, gurka och morot till lunch. Detta gjorde att jag kände mig väldigt hängig under hela dagen och själva middagen hjälpte inte till att ge mig mer energi. För min del så tror jag på att äta ca 100-150 kcal till frukost och sedan dela upp resterande kaloriintag på lunch och middag. De personer som inte behöver äta så mycket frukost kan ju spara in på kaloriintaget under denna måltid.

Under min 3:e fastedag så bestod min frukost av följande:

Fil med bär under min 3:e fastedag

Lättfil med bär

  • Lättfil (laktosfri) 200 gram= 70 kcal 
  • Jordgubbar 50 gram= 20,5 kcal 
  • 2 äggvitor a´ 70 gram= 29 kcal 
  • Blåbär 22 gram= 10 kcal

Totalt= 129,5 kcal

Nu har jag alltså 370,5 kilokalorier kvar som intag under min fastedag. Till lunch så blir det en mix av sallad och quorn. Under min 2:a fastedag så åt jag quorn med sallad och pasta till middag. Quorn är kalorisnålt (104 kcal per 100 gram) och funkar utmärkt om du vill kombinera din fastedag med detox. Med detox menas att du väljer bort kött, fisk, mejeriprodukter, bröd, sötsaker, lightprodukter ,socker kaffe och alkohol. Idag kör jag en detox ”light”, jag äter alltså mejeriprodukter och kommer troligtvis ta någon kopp kaffe. Men jag tror att jag är ganska så nyttigt i alla fall. Det är en bedrift och man är värd en klapp på axeln bara av att äta 500 kcal på en dag. Så ge er en klapp på axeln när ni klarat av er fastedag=)

quorn

Quornfärs