6:e fastedagen

6:e fastedagen är här! Tänk att jag snart har haft 6 fastedager. Jag känner mig rätt stolt över att klarat av alla dessa dagar. De första 3 fastedagarna var jobbigast och sedan har det bara gått lättare. Det kändes som jag gick ner ganska så mycket i vikt under de första fastedagarna men det var ju mest vatten som försvann och nu känns det som allt har stabiliserat sig. Jag har dock helt klart gått ner i vikt och känner att jag mår bättre i kroppen. Jag träffade min syster igår för en god lunch och hennes första kommentar var – Har du gått ner i vikt? Så det är kul att dieten har gett resultat. Om man vill gå ner i vikt av dieten så kan man tänka på att äta normalt de 5 ”vanliga” dagarna för att sen ge kroppen veckans kaloriunderskott under lågkaloridagarna. På såsätt kan man få viktminskningen på köpet. Men om du inte vill gå ner i vikt och enbart vill ha de andra hälsoeffekterna så bör du tänka på att äta mer de andra 5 dagarna så att du får i dig mer kilokalorier än vad du vanligtvis brukar under dessa dagar. Dock så tror jag inte att man ska frossa i sig en massa onyttigheter under de ”vanliga” dagarna. Tänk balans och njut av det goda i lagom nivå!

balans